A kávé egészséges vagy sem


Régi hit, hogy a kávé nem egészséges

Évszázadok óta aggódnak az emberek, a kávé lehetséges negatív hatásai miatt. De amióta csak megfigyeljük a kávé hatásait, inkább javítja az egészségünket, mintsem károsítja. Természetesen mérsékelt fogyasztás esetén.

Mégis a kávé káros hatásaitól való félelem széleskörű. Egyszer azt halljuk jót tesz, máskor azt, hogy ártalmas. Noha meggyógyítani nem fog, a legtöbb bizonyíték azt mutatja, a kávé része lehet egy egészséges étrendnek.

Akkor igyuk vagy sem

A legújabb kutatás szerint, melyben a kávéfogyasztók szokásait és halálozási adataikat vetették össze, azt az eredményt hozta, hogy a több kávét fogyasztók tovább éltek. Persze ennyire egyértelmű következtetést nehéz levonni, hiszen figyelembe kellene venni egyéb szempontokat is. A kávé fogyasztása, vagy nem fogyasztása, sok olyan más szokással társulhat, amelyek befolyásolják az egészséget.

Mégis a félmillió ember nyomon követése, már elég jó alapot ad a következtetések levonásához. Ami azt mutatta, hogy minél több kávét fogyasztott valaki, annál inkább csökkent a vizsgált időszakban bekövetkező halálozásának esélye. Még ha a több kávét fogyasztók, ezen értéke nem is mutatott óriási különbséget, azért jelentősnek mondható.

kávé
Bizonyos feltételekkel bátran ihatjuk.

A koffein nem számít

Jó páran vannak, akinek az anyagcseréje rosszul tűri a koffein bevitelét, nekik jó hír, hogy a koffeinmentes kávé fogyasztásával, ugyanezen előnyökhöz hozzájuthatnak. A kávéfogyasztás előnyei, nem mutattak összefüggést a koffein tartalommal. Azt, hogy mi okozza ezen egészségügyi előnyöket, nem sikerült megfejteni, de biztos, hogy nem a koffein volt az.

Azért lehetnek negatív hatásai

Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a kávé egy függőséget okozó anyag, és hogy a terhesség időtartama alatt különösen előnyös, ha csökkentjük a fogyasztását. A koffein stimuláns, és habár igen sok múlik a személyes anyagcserétől, túladagolása fejfájást, ingerlékenységet, nyugtalanságot, gyors szívverést vagy remegést okozhat.

Továbbá szintén nem mindegy, a kávéhoz adott cukor és tejszín mennyisége, hiszen ezek további negatív hatással lehetnek az egészségünkre. Ezeket használatát viszont, a kávétól függetlenül sem árt csökkenteni. Mindezeket figyelembe véve a rendszeres, de mérsékelt kávéfogyasztás, beilleszthető az egészséges étrendbe, és bűntudat nélkül élvezhetjük a reggeli kávénkat.

TZS, forrás: Popular Science

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.